Tidak Tahan Dihina Oleh Orang Ramai Kerana Kesilapan Lalunya Akhirnya Nabil Tampil Beri Penjelasan Buat Semua Orang Terdiam!










Tohmahan serta komen keyboard warrior yang menyifatkan perangai Nabil Ahmad semakin teruk selepas menunaikan haji, bagaikan tidak berkesudahan namun bagi pengacara dan pelawak ini, dia tidak mudah melatah dengan perkara tersebut.
“Mereka adalah sejenis keyboard warrior, tidak ada manfaatnya dan memang kerjanya suka buat fitnah. Saya ambil kata-kata Prof. Dr. Muhayya. Dia ada cakap, orang yang jadi keyboard warrior ini adalah orang yang kurang kasih sayang”
“Orang jenis ini tiada kawan, tiada perhatian keluarga dan bermasalah dengan diri mereka sendiri, habis semua orang dia hendak serang. Jadi, kenapa kita perlu layan? Bayangkan, mereka tiada kawan, tidak mendapat perhatian keluarga, bermasalah dengan diri sendiri, habis semua orang dia nak ‘serang’”

Selain itu, dalam masa yang sama, Nabil menjelaskan dia tidak mempunnyai masa untuk membaca sebarang komen yang dilemparkan kepadanya kerana banyak lagi perkara berfaedah perlu ditumpukan.
“Saya jadi kesian orang macam ni. Dia hanya kenal saya di TV, tetapi boleh pula buat fitnah terhadap diri saya. Mereka tak ingat ke, dosa itu akan dibawa sampai dah mati?” jelas Nabil kepada Utusan Malaysia.
“Saya nak baca pun tidak ada masa sebab sibuk dengan kerja dan urus keluarga. Yang bercakap kosong sebegitu, itu bukan masalah saya lagi dah. Ia tak jadi kudis pun pada diri saya. Mereka itu tidak berakal, bawa-bawalah bertaubat”
“Mereka ini yang patut dekatkan diri dengan Tuhan. Saya percaya, apabila kita bekerja secara profesional, banyak orang yang akan sokong kita. Banyak orang yang akan suka dan faham akan tanggungjawab yang kita pikul,” katanya. Apa pun, Nabil pastinya sudah lali dengan perkara sebegini. Setakat kerenah keyboard warrior apalah sangat. Makin dilayan, makin tidak jadi kerja dan membuang masa. 

Tidak Tahan Dihina Oleh Orang Ramai Kerana Kesilapan Lalunya Akhirnya Nabil Tampil Beri Penjelasan Buat Semua Orang Terdiam! Tidak Tahan Dihina Oleh Orang Ramai Kerana Kesilapan Lalunya Akhirnya Nabil Tampil Beri Penjelasan Buat Semua Orang Terdiam! Reviewed by AAA on 03:56:00 Rating: 5
Powered by Blogger.