Allahhuakbar ! Lihat Apa Yg Dilakukan Janin Dalam Kandungan Ini Semasa Mendengar Alunan Al-Quran


Allahhuakbar ! Lihat Apa Yg Dilakukan Janin Dalam Kandungan Ini Semasa Mendengar Alunan Al-Quran !
Inilah bukti kekuasaan Allah ! Sebab tu ibu yang mengandung disuruh baca Al-Quran selalu. Tengok apa yg berlaki pada janin ni



SubhanAllah… Lihat Apa Yang Dilakukan Janin Di Dalam Rahim Ketika Mendengar Alunan Al-Quran

Lazimnya, setiap janin pasti akan tinggal selama 9 bulan 10 hari di dalam rahim seorang ibu. Sewaktu masih di dalam rahim, kita belum mengetahui apapun dan siapapun. Kita belum mengetahui sedang dimanakah berada, siapa ibu kita, ayah kita, saudara kita dan dll.

Begitu jugadengan ibubapa kita, mereka juga belum mengetahui wajah, jantina kita atau warna kulit kita ketika kita masih berada di dalam perut ibu. Namun di zaman sekarang, tiada lagi sempadan yang terbatas. Dunia semakin canggih, ibubapa yang sedang menunggu kehadiran cahaya mata mereka diperlihatkan bagaimana wajah dan jantina janin meskipun masih di dalam kandungan.

Bahkan di zaman yang serba moden ini para ibubapa juga boleh melihat apa yang sedang dilakukan oleh janin mereka yang masih di dalam kandungan tersebut dengan menggunakan peralatan kedoktoran yang moden. Seperti peralatan kedoktoran yang bernama USG.

Menurut para pakar kedoktoran di bidang ilmu kehamilan, mendengarkan muzik bagi seorang ibu yang sedang hamil dinilai sangat baik untuk kesihatan janin, namun bagaimana jika yang didengarkan bukan muzik, tapi dengan alunan ayat-ayat Al-Quran?

Penemuan baru-baru ini membuktikan, bahawa terjadi perubahan aktifitas yang sangat luar biasa ketika janin yang masih dalam kandungan itu dibacakan alunan ayat-ayat Al- Quran. Mengejutkan! Tonton video dibawah ini.
Subhanallah, Allahu Akbar. Di video diatas terlihat perbezaan gerakan-gerakan janin sewaktu ayat Al-qur’an belum diperdengarkan dan sesudahnya. Saat janin itu mendengarkan suara Al-quran, dia tampak terlihat lebih tenang, seakan-akan dia ikut mendengarkan lantunan ayat-ayat suci, berbeza ketika dia mendengarkan suara yang lain.

Hal ini membuktikan bahawa semua bayi yang terlahir dari rahim ibunya adalah dalam kedaan fitrah, mereka suci, putih bersih tanpa noda dan dosa dan mereka selalu tunduk, patuh pada perintah Allah SWT.

Satu hikmah penting yang dapat diambil dari kejadian diatas adalah, Meskipun seorang bayi dalam kandungan ibunya belum mengetahui tentang apapun dan siapapun, Namun ia sudah terlebih dahulu mengenal Penciptanya, yaitu Allah SWT. Sedangkan kita yang sudah hidup lama di dunia selama puluhan tahun ketika mendengar lantunan ayat-ayat suci Al-Qur’an seringkali acuh tak acuh dan masa bodoh. Bahkan di akhir zaman ini manusia sudah banyak yang lupa.. Siapa yang menciptakannya? Dari apa dia diciptakan?

Manusia sangat angkuh, banyak diantara mereka yang tidak mahu mengakui jika mereka adalah makhluk ciptaan-Nya. Pada hakikatnya mereka adalah makhluk yang lemah namun sangat sombong. Mereka suka berbuat kerosakan di bumi, suka melanggar aturanNya dan tidak mahu mengikuti perintahNya.

Allahhuakbar ! Lihat Apa Yg Dilakukan Janin Dalam Kandungan Ini Semasa Mendengar Alunan Al-Quran Allahhuakbar ! Lihat Apa Yg Dilakukan Janin Dalam Kandungan Ini Semasa Mendengar Alunan Al-Quran Reviewed by AAA on 21:44:00 Rating: 5
Powered by Blogger.