Anda Pernah Berhutang ? Ini Cara Untuk Tengok Sama Ada Anda Telah DISEKAT Untuk Keluar Negara



Jika anda masih belum membuat pembayaran semula pinjaman, kemungkinan nama anda telah disenarai hitamkan!
Mungkin ia menyukarkan anda untuk travel lepas ni, Jadi, Klik disini untuk mengetahui status anda. Jom tengok, cuma masukkan nombor IC je.
JANGAN LUPA SHARE PADA RAKAN-RAKAN ANDA


Kepada para graduan yang sudah mendapat pekerjaan dan masih belum membuat pembayaran semula pinjaman PTPTN, disini anda boleh menyemak status untuk mendapatkan kemudahan Imigresen bagi permohonan dokumen perjalanan dan perjalanan ke luar negara.

Hanya lakukan beberapa langkah mudah ini untuk mengetahui jika anda masih boleh merantau keluar negara atau anda sudah disenarai hitam oleh pihak Imigresen.


Langkah 1 :


Klik pada laman ini , masukkan nombor kad pengenalan anda dan klik pada putang ‘Semak’


Langkah 2 :


Jika keputusan status anda ‘Tiada Halangan’ bermakna nama anda masih belum disenarai hitamkan lagi, namun apabila keputusan dipaparkan seperti dibawah ini, bermakna nama anda sudahpun disenarai hitamkan!


Jadi kepada yang masih belum membuat pembayaran semula cepat-cepatlah pergi ke kaunter PTPTN yang berhampiran untuk selesaikan hutang ini dengan kadar segera.

Anda Pernah Berhutang ? Ini Cara Untuk Tengok Sama Ada Anda Telah DISEKAT Untuk Keluar Negara Anda Pernah Berhutang ? Ini Cara Untuk Tengok Sama Ada Anda Telah DISEKAT Untuk Keluar Negara Reviewed by AAA on 04:54:00 Rating: 5
Powered by Blogger.