Tak Payah Jumpa Doktor ! Inilah Cara Mudah Dan Berkesan Untuk Hilangkan Karang Gigi Anda !


Tak Payah Jumpa Doktor ! Inilah Cara Mudah Dan Berkesan Untuk Hilangkan Karang Gigi Anda !
Ramai Orang Tak Tahu.Semua Bahan Ini Ada Di Rumah Anda. Mesti Malukan Kalau Gigi Ada Tompok Kuning Tu. Nak Bercakap Dengan Member Pun Segan Kan ?
Mohon Baca Sampai Habis Dan Tekan Butang Share



Rawatan ke doktor gigi memerlukan kos yang tidak sedikit. Nasib baik, ada cara buatan sendiri yang begitu berkesan untuk bersihkan gigi anda. Berita baiknya iaitu, cara ini benarbenar alami.

Karang gigi adalah masalah yang paling umum yang dihadapi kebanyakan orang bila bercakap mengenai kesihatan mulut. Sudah pasti, karang gigi tak terlihat indah serta tak disukai keberadaannya.

Jika anda tak berusaha membersihkannya, hal semacam ini boleh menyebabkan jangkitan yang disebut juga dengan periodontitis. Namun tenang saja, dengan cara-cara di bawah ini, anda boleh merontokkan karang gigi dengan mudah serta cepat. Cara ini tidak akan menyebabkan kesan sampingan serta boleh digunakan oleh semua orang.

Salah dalam memberus gigi serta flossing tak teratur juga boleh menyebabkan plak serta pembentukan karang gigi. Ini bakal bikin nafas anda jadi tidak enak serta bikin gigi anda kuning atau coklat. Namun dengan trick di bawah ini, anda tidak perlu takut lagi.

Cara 1:
Kunyah beberapa biji bijan, namun janganlah ditelan. Lalu, berus gigi anda sehingga bersih dengan berus kering. Biji bijan bakal gosok gigi anda serta menghilangkan karang dari gigi anda.

Cara 2:
Cara yang satu ini sangat simpel. Pakai garam sebagai pengganti ubat gigi. Lalu, kumur dengan air sejuk. Lakukan ini 2-3 kali seminggu untuk hasil yang
maksimum.

Sumber: Healthy Life Vision
Tak Payah Jumpa Doktor ! Inilah Cara Mudah Dan Berkesan Untuk Hilangkan Karang Gigi Anda ! Tak Payah Jumpa Doktor ! Inilah Cara Mudah Dan Berkesan Untuk Hilangkan Karang Gigi Anda ! Reviewed by AAA on 20:15:00 Rating: 5
Powered by Blogger.