Inilah Jawapan Kenapa Allah Pilih Nabi Isa Untuk Bunuh Dajjal, Bukan Nabi Muhammad


Inilah Jawapan Kenapa Allah Pilih Nabi Isa Untuk Bunuh Dajjal, Bukan Nabi Muhammad Yang Ramai Orang Islam Tak Tahu
Agak-agak malu tak korang kalau orang kristian tanya kenapa Nabi Isa (Jesus) yang akan bunuh Dajjal nanti, bukan Nabi Muhammad ? Jom sama-sama tengok ini lah jawapan dia.



Saya ringkaskan isi kuliah maghrib yang suami dengar dan disampaikan kepada saya. Moga kita perolehi sedikit ilmu ya kenapa Allah AWT pilih Nabi Isa untuk membunuh dajjal

Begini kisahnya…..Apabila hari kiamat hampir tiba nanti Allah akan turunkan Nabi Isa untuk menghancurkan Dajjal…Kenapa Allah memilih Nabi Isa..?

Ustaz kata, Nabi Isa diturunkan untuk baginda membersihkan namanya, berkaitan peristiwa baginda disalib… Selain itu, sewaktu peristiwa Israk Mikraj baginda memberi salam pada Nabi Muhammad SAW…Oleh kerana mengetahui kelebihan menjadi umat Nabi Muhammad maka baginda berdoa dan bermohon kepada Allah supaya diperkenankan untuk menjadi sebahagian umat Muhammad..

Maka doa Nabi Isa itu telah Allah Swt perkenankan..Sebab itu baginda diturunkan apabila hampir kiamat nanti…Seperti yang diketahui, ketika Nabi Isa diangkat ke langit dahulu, baginda masih bujang dan belum berkahwin.Turunnya baginda ke bumi, setelah berjaya membunuh dajjal laknatullah dikatakan baginda akan memerintah di dunia ini sehingga 40 tahun..dan baginda juga akan Allah temukan jodoh, diberi peluang berkahwin dan berkeluarga seperti nabi-nabi lain.

Sehingga sampai tempoh yang ALLAH beri, maka baginda akan diwafatkan..Dikatakan jasad baginda akan dikebumikan bersebelahan makam Saiyidina Umar Al-Khatab…Begitu kisahnya..

Inilah Jawapan Kenapa Allah Pilih Nabi Isa Untuk Bunuh Dajjal, Bukan Nabi Muhammad Inilah Jawapan Kenapa Allah Pilih Nabi Isa Untuk Bunuh Dajjal, Bukan Nabi Muhammad Reviewed by AAA on 04:33:00 Rating: 5
Powered by Blogger.